torsdag den 17. marts 2011

Forårshumør



Selvom det stadig er hundekoldt, kan man ikke undgå at komme i forårshumør, når man ser, at alle løgvæksterne er godt på vej og alting er i knop! Min søde nabo og haveven Lars har produceret nogle rigtig fine plantekasser til mig. Kasserne er Lars's eget design, som ligger tæt på de historiske planterkasser bl.a "Caisse Versailles", som har set cirka sådan ud i flere hundrede år. Man ser ofte opstammede træer såsom Citrus el Myrte i den slags plantekasser, men jeg har endnu ikke bestemt, hvad der skal i mine... Gode ideer modtages gerne!
Iøvrigt har jeg fået en rigtig fin blogaward af Marie Louise som har bloggen 'Den frodige have'. Jeg har valgt at sige mange tak, og linke videre til nogle herlige blogs. Nemlig 'Metteshave' som jeg nyder at følge med hos, og altid bliver i dejligt humør af. 'Netteshave' på grund af hendes smittende have-humør, og dejlige have, og sidst men ikke mindst 'Frodighed' for poetiske tanker, og skønne billeder. Endnu et kærligt tak for award'en, som jeg er rigtig glad for. Læs reglerne for denne blog award lige her.




Drivhuset er stadig klædt i bobbelplast og fungere lidt som et mini-orangeri. Skønne påskeklokker og blå anemoner og krukkerne med rabarber er godt på vej!





21 kommentarer:

  1. Hei:) Oppdaget akkurat din blogg! For en flott blogg du har:) Vakre blider! Denne vil jeg følge med på! Cathrine:)

    SvarSlet
  2. Aaawwwww TUSIND TAK for den fine award! Jeg må vist hellere se lidt på reglerne, så jeg kan give stafetten videre denne weekend.

    Mht. til de fuldstændigt fantastiske og gudeskønne sorte blomster himstregimser kan jeg kun sige, at nogle sådanne kunne jeg da også godt få op under neglene. De ser rasende dyre ud, men kunne Lars dog ikke se at få sat dem i masseproduktion måske? Stik venligst en finger i ribbene på ham fra mig og spørg.

    Ville de ikke gøre sig godt med nogle hvide klokkeranker? For det behøver vel ikke at være træer?

    SvarSlet
  3. PS: Rabarber i krukker!? Det har jeg dog aldrig hørt om før. Jeg slagtede sidste sommer en stor rabarber, som stod i min have, da jeg overtog den. Havde jeg vidst (læs: tænkt på), at den kunne stå i en krukke, var den da ikke røget på storskrald.

    SvarSlet
  4. Skønne forårsbilleder fra drivhuset:) Plantekasserne er rigtig flotte - det er noget af en haveven du har:) Jeg synes de egner sig perfekt til stedsegrønne træer, men er spændt på hvad du finder på!

    SvarSlet
  5. Sikke nogen flotte kasser du har fået. Dejligt med liv i drivhuset ;-)

    Hilsen Ina

    SvarSlet
  6. Skønne skønne blomsterkasser..de burde da blive sat i produktion :)..Gid man havde sådan en nabo og haveven...
    God weekend
    Hilsen Karina

    SvarSlet
  7. Fsntastisk flotte 'krukker'.
    Hva' med kæmpestore Agapanthus?
    Prøv også at klikke ind på Tage Andersen svenske domicil - Gunillaberg Herregård.
    Mange hilsner

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare flotte dine smukke plantekasser/kummer eller hvad man du kalder dem for krukker er det vel ikke eller ???

    Min mand har længe ønsket sig sådan nogle, så nu har jeg vist ham hvad din nabo er så dygtig til at lave, så kan min mand også sagtens for han er lige så frem til at bruge værktøj.

    Jeg synes måske at du skulle sætte nogle flotte buksbom kugle træer i dine kasser så er de også meget flotte om vinteren og du kan så skifte med årstiden løgvækster i bunden så der altid er noget farve på eller andet som lobelia der kan hænge ud over kanten, ja der er rigtig mange muligheder og det er bare med at finde med.

    du kan tage et kig herind og blive inspireret :)Håber jeg godt må lægge et enkelt link til en pragtfuld planteskole :)

    http://www.solhoj-planter.dk

    SvarSlet
  9. wauuuuw....hvor er de smukke de plantekasser.....du har vist en nabo du virkelig skal sætte pris på - sikke et fingersnilde :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  10. Fantastiske flotte plantekasser. Tillykke med dem! Jeg synes at store kugleformede buksbom vil være det helt rigtige.
    Kasserne er jo meget pyntede med knopper og beslag (og det er det, der er det fede), så jeg synes at der skal enkelhed til i beplantningen.

    SvarSlet
  11. Super flotte plantekasser, hvor er du heldig at have sådan en flink nabo.
    Det kunne være flot med feks. 2 stor engletrompter i.

    SvarSlet
  12. Kan vi ikke få nummeret på den lækre nabo med krukkerne? Er han single? Sikke fingernem han må være, man tør da slet ikke tænke på hvad han ellers kan med de hænder ;-)

    Hilsen Haveblondinen.

    SvarSlet
  13. Hei Haveblondine! Om i køen med dig! :)

    SvarSlet
  14. Går ikke ind for køpolitik ;-)
    Fra Haveblondinen

    SvarSlet
  15. Wauuww siger jeg bare... De havekummer vil jeg osse ha' - Så kan Nette & Haveblondinen slås om NaboLars :-)
    Hvis det var mig, der skulle plante dem til,(altså kummerne) blev det med et par store rohdodendron, som efterhånden skulle opstammes lidt.
    Hvis du vil ha' en masse blomster i, kan du finde god inspiration hos Deborah Silver. Hun kan noget med blomstersammensætning i krukker.
    Prøv at surfe lidt rundt her : www.deborahsilver.com/blog/
    God fornøjelse.
    Kh. en misundelig Lone

    SvarSlet
  16. Så vackra krukor! helt, helt underbara och vilket konstverk. Kan tänka mig någor rosablommande där i, eller buxbomsträd.
    Vad mycket liv du har i växthuset. Härligt!
    Ha en fin helg.
    Kram Pella

    SvarSlet
  17. SUPERFLOTTE KASSER....Hvad med pilebladet pære. Eller Nordens Oliven som Claus Dalby, så charmerende kalder den? Det er et fint lille træ og det kunne se dejligt sommerligt ud. De har dem i Bilka til 249,- stk. Det tror jeg kunne være flot. Ellers - noget helt enkelt: Kuglebuksbom eller Opstammet laurbær. jooooo - Jeg drømmer lige lidt videre - og ønsker at det var mine fine caisse versailles. Faktisk noget jeg har ønsket mig i mere end 10 år. Nu må jeg snart gøre noget ved det. Host, host... kigger over på manden og blinker sødt til ham. ;)
    Jeg regner ikke med at man kan bestille dem her på bloggen?

    Bedste havehilsner fra
    Eva

    SvarSlet
  18. Ih, tusind tusind tak for award og smukke ord og for at tænke på mig :-)

    Dine billeder er SÅ smukke... jeg vandrer rundt i havedrømme pt. Det er en skøn, skøn tid :-)
    Kærligst Lotte

    SvarSlet
  19. Kære Havevenner
    Tusinde tak for alle jeres søde ord og gode ideer til beplantning af mine nye "gamle" plantekasser. Lige nu drømmer jeg om at sætte et par rigtig store appelsintræer i kasserne, men så bliver det nok også nødvendigt at inddrage garagen til orangeri .......Forårskuller siger jeg bare...
    PS/Jeg laver selvfølgelig et opslag hvis Lars beslutter sig for at sætte dem i produktion.
    Kærlig hilsen Fru Krull med forårskuller

    SvarSlet
  20. Kære Fru Krull,

    de kasser er bare SÅ FLOTTE. Hils Lars og giv ham min største kompliment.

    SvarSlet
  21. Kære Claus
    Jeg er sikker på at Lars bliver stolt når jeg hilser fra dig. Tak!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...