onsdag den 9. maj 2012

Drivhus med udsigt

































Fin er udsigten fra mit lille drivhus, jeg har jo snuppet en bid mere af græsplænen og der er i år plads til endnu flere løgvækster samt en hel del nye roser i det store bed bag drivhuset. Der er fyldt op med skønne krydderurter, citronverbena er en af favoritterne, det er ekstra sjovt, da det er lykkedes mig at få et stort fint eksemplar igennem vinteren. Forhaven har fået et lille "facelift" med rigtig meget Claus Dalby'sk: "plantet i lag": i bunden er det 'Vintergrøn', Lodden løvefod 'Alchemilla mollis' danner kant, 2 hold tulipaner, i marts er det den dobb. tulipan 'Lilac Perfection' og nu står den meget smukke 'Queen of Night', prydløg 'Purple Sensation' og til slut på sæsonen har jeg sat en lilla/lyserød randblomstrende hortensia af arten H. serrata. Billederne med krukkerne foran garageporte er også et lille indslag med Dalby'sk inspiration, det er min nabo og haveven Lars med den hvide port og min er den sorte. Vi har begge fået mange nye havevenner på den bekostning... sjovt og hyggeligt!
PS/Jeg er lidt sent ude med tilplantning af krukkerne i år, da der er travlhed på jobbet, men jeg skal nok vise mere, da jeg jo har masser af planer, der er bare ikke timer nok i døgnet til alle projekterne.


16 kommentarer:

  1. Wow - Det ser rigtig godt ud. Sikke mange tulipaner! Er god ide, at I laver smukke opstillinger foran portene - hvis bare tingene kan få lov til at stå..

    SvarSlet
  2. Smukke, smukke billeder. Er den frodighed virkelig fra i år?

    SvarSlet
  3. vældig gode billeder ;) sådan en indgangsparti med tulipaner må jeg virkelig overveje herhjemme

    SvarSlet
  4. wauu... det er go stil.. super flot og helt vildt frodigt... knuz

    SvarSlet
  5. Smukke billeder. Her i haven holder de fleste tulipaner kun en enkelt sæson, så til næste år tror jeg, jeg vil holde mig til at plante dem i krukker.

    SvarSlet
  6. Det ser sørme drønflot ud, jeg har stadig meget at lære om krukker og forårsløg. Skal nok have bestilt et par hundrede til efteråret.
    Tak for inspirationen

    SvarSlet
  7. Flot flot ...... din figen er langt fremme ... står den i drivhus? Smukke billeder.

    SvarSlet
  8. Hvor er jeg glad for at jeg lige kom forbi din blog i dag - skønne billeder!
    I øvrigt rigtig fin blog du har - dejligt design.

    SvarSlet
  9. Kære fru Krull

    Du kan da også bare det der!
    For pokker hvor ser det godt ud :-)

    SvarSlet
  10. Kære allesammen, tak tak for jeres søde ord!
    Til Lene: jo jo det er sådan det ser ud der ude nu, billederne er taget her i mandags så den er god nok ;-) Til Bente: jeg har haft mine fignetræer i mit 'garageri' hele vinteren og nu er de så 'flyttet ind' i mit lille drivhus og så må tomaterne rykke uden for.....;-)

    SvarSlet
  11. Hvor ser det FANTASTISK ud, næhhhh hvor må det være svært at blive indenfor, godt du har det fine orangeri, så er det lidt lige som at være udenfor.

    SvarSlet
  12. Hvor ser det dog fantastisk ud, fru Krull - sikke en udsigt og sikke en velkomst man også får hos dig:o)
    Jeg har også haft min figen indendøre i år, men jeg synes at den ser utrolig død ud nu.

    SvarSlet
  13. Hold nu op!! Sikke smukke billeder..
    Skal helt sikkert have udvidet mit "sortiment" af tulipaner til efteråret.. Har kun en lille portion fra claus dalby - men de er også utrolig smukke.. Kunne godt tænke mig at have langs indkørslen ( meget lang!! ) - nu må vi se..
    "gårdhaven" herhjemme tager form og jeg suger masser af krukkeinspiration til mig fra dig :0)
    tak for kigget - rigtig god dag

    SvarSlet
  14. Imponerende blomsterrikdom i både krukker og i hagen ellers- helt nydelig!
    God Helg!
    Mvh Monica

    SvarSlet
  15. Hvor er det en fin blog du har - jeg glæder mig til at følge dig.
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...