tirsdag den 10. september 2013

Royal Botanic Gardens KEW















Jeg har været på en lille forlænget weekend i London og jeg fik lokket resten af selskabet med på tur til Kew Gardens eller officielt Royal Botanic Gardens, Kew,  som er et omfattende haveanlæg med flere kæmpe drivhuse mellem Richmond upon Thames og Kew i det sydvestlige London.
Kew Gardens er også ledende center for botanisk forskning og træningsted for professionelle gartnere.
Mens vi var der kunne man opleve udstillingen "Incredibles" som handler om alt det spiselige man kan dyrke. Området omkring Kew er også rigtig skønt med små skønne byhaver og fine caféer.
Det var på http://koebenhavnerhaven.dk/ jeg første gang læste om Kew Gardens og jeg takker for det dejlige tip som jeg på det varmeste kan anbefale.

4 kommentarer:

  1. Vi besøgte KEW en gang tilbage i vinterferien 2007, hvor alle orkideerne var i blomst, og lunt næsten forårsagtigt 12grader udenfor. Det står stadig som en magisk oplevelse. Vi taler tit om at der må vi snart tilbage til.
    Henrik

    SvarSlet
  2. Kære Henrik, jeg har det ligesom dig og glæder mig også til et gensyn med Kew Gardens man kunne sagtens bruge et par dage i haverne. Desuden er der så mange haveoplevelser i England jeg vil glæde mig til...

    SvarSlet
  3. Suuuuk... Jeg skulle ha' været der i år, men vi kom ikke afsted.... Suuuuuuuukkkkk..... MEN NÆSTE ÅR!!! :)

    SvarSlet
  4. Tak for turen, den giver virkelig inspiration til, at se det hele IRL.
    God aften
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...