søndag den 7. oktober 2012

Stauder i sommerkrukkerne










I år har jeg haft rigtig mange stauder i krukkerne bl.a: Digitalis, Riddersporer, Drejeblomst, SkabioseDuftnelliker, Rølliker og forskellige Græsser samt rigtig mange Storkenæb. Før de blev plantet i krukkerne har jeg haft dem placeret (bare i plastpotten, ovenpå jorden) der hvor jeg tror de skal stå i bedet, da det er nemmere at danne sig et indtryk af farve/form når de er i blomst. De skal nemlig allesammen ud i havens bede her i løbet af oktober. På billederne ses også: Kvan, Hosta, Ananassalvie, Citronverbena, Rabarber, Jordbær, Lathyrus, Oliven, Syren, Timian, Liljer, Hibiscus og Verbena.

8 kommentarer:

  1. Ja, man behøver ikke at købe sig fattig i sommerblomster til krukkerne, for stauderne kan sagtens holde sommerferie i krukkerne, og hvor ser det bare godt ud med dine krukker og opstillinger:-)

    SvarSlet
  2. Det er en god ide at sætte stauder i krukkerne og de bliver ret hurtigt store når de står i en krukke, synes jeg - i år så jeg det flotteste krukke-staudebed i en lille planteskole i Holland.
    Hvor er det dejlige sommerbilleder du har lagt på i dine seneste indlæg:)

    SvarSlet
  3. Hej Bente og Lisbeth,
    Takker for jeres søde kommentarer ;-) Ja det kan varmt anbefales med stauder til krukkerne og det er altså også en god fornemmelse at planterne bliver "genbrugt", det er for mig en stor fryd at gense planterne i den næste sæson!

    SvarSlet
  4. uhm det ser godt ud ... God fornøjelse med at få plantet stauderne. total win win :-)
    Kh Lone

    SvarSlet
  5. Det ser forrygende ud. Ville rigtigt gerne have haft navne på, men dine fotos egner sig jo glimrende til nydebilleder. Du har været en stor inspirationskilde for mig - og i år har jeg haft mange krukker. (Og en elendig havesitter i ferien) :(

    Jeg er selv gået over til stauder og buske i krukkerne. Det er godt! Men som hos dig får de kun et midlertidig bo der, inden de skal videre.

    SvarSlet
  6. Wow hvor ser det godt ud, nogle rigtig fine billeder du har lagt på. Det var da en super god ide at plante de små planter i krukker ude i bedene, det vil jeg gøre efter.
    Tak for rigtig god inspiration både i form af billeder og info !
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
  7. Dejligt at du har den idé med først at have blomsterne i krukker så du kan danne dig et overblik over hvor de passer bedst, sikke en dejlig brugbar idé.

    SvarSlet
  8. Jamen så håber jeg de er landet i dine bede nu, Fru Krull, inden kong vinter slår sig ned i din have. Det bliver smukt til næste år. Glæder mig til at se lidt FOTO fra din have så. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...